Categories
Blog

Dinner Mate (32 Episod) MBC

Dinner Mate, Kdrama yang baru sahaja tamat tayangannya di MBC pada 14 Julai 2020. Drama dengan 32 episod berdurasi 30 minit setiap episod. Saya tertarik nak menonton drama ini apabila seorang rakan berkongsi tentangnya.

Wo Do Hee, penerbit rancangan online baru berpisah dengan teman lelakinya. Peristiwa ini disaksikan oleh Kim Hae Hyung, doktor psikiatri yang berada di lokasi sama. Episod pertama dimulakan dengan menarik sekali. Saya suka. Babak Do Hee di hadapan kedai barangan kemas dan membayangkan dirinya seperti Audrey Hepburn dalam filem Breakfast at Tiffany.

Seperti tajuknya, Do Hee dan Dr Kim menjadi Dinner Mate selepas peristiwa di Jeju. Mereka tidak mengetahui nama dan maklumat peribadi yang lain. Tapi bersetuju untuk berjumpa dan makan malam bersama.

Beberapa kali pertemuan dan nampaknya mereka selesa menikmati hidangan makan malam bersama. Dan bercerita dengan ‘orang asing’ seperti pendapat masing-masing tentang cinta dan patah hati.

Sebenarnya, Do Hee ditugaskan untuk merekrut Dr Kim untuk rancangan online syarikatnya. Tapi, dia tidak mengetahui yang Dinner Mate itu adalah Dr Kim.

Watak lain dalam drama ini ialah cinta pertama Do Hee dan Dr Kim. Serta watak seperti Ayung, bos Do Hee dan Keanu, homeless man.

Drama ini membawa isu patah hati dan kekecewaan, move on daripada hubungan yang tak membahagiakan dan mendapatkan cinta yang baharu. Ada watak yang mengalami tekanan melampau dan tidak dapat menerima kenyataan yang kekasihnya sudah move on.

Ternyata untuk mendapatkan kebahagiaan bermula dengan diri sendiri dan berusaha untuk menerima kenyataan. Melepaskan orang yang disayangi supaya boleh move on dan hidup lebih baik walaupun pada mulanya menyakitkan.

Banyak babak yang saya suka. Oleh sebab saya suka makanan, saya enjoy bila menonton babak Dinner Mate. Ada juga babak semasa makan yang buatkan saya menangis. Sememangnya makanan boleh buat kita gembira dan sedih juga.

Please follow and like us:

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *